you must have chaos within you to give birth to a dancing star .

Pages

Search This Blog

6.02.2017

Sunday Walk

Sunday mornings are made for early wake up calls, books and coffee, 
warm light and birds, floral dress and messy hair.


Je vous retrouve aujourd'hui avec ma tenue du dimanche, sans maquillage, de la peinture plein les bras, les cheveux emmêlés sous une pluie d'orage. Le dimanche, c'est généralement le jour de la semaine où je me tourne vers les vêtements que je connais, les looks qui me plaisent, dans lesquels je me sens bien sans trop y réfléchir - et qui me permettent presque instantanément de: jouer au tennis, m'allonger dans l'herbe, me baigner, grimper aux arbres pour attraper des cerises, peindre un bateau, faire un gateau, courir après mon chien qui lui-même court après un lapin. Ce sont bien souvent ces vêtements qui me suivent le plus longtemps et qui me décrivent le mieux, mes "basiques" qui se suffisent à eux mêmes et me donnent le sourire sans trop en faire. Le dimanche matin, je porte: une jupe, midi, qui vole, à carreaux, broderies, dentelle, en lin, plus courte, à rayures ou vichy, un body sans soutien gorge, un t-shirt blanc, gris, un pantalon en tissu fleuri, à poids, des robes de toutes les longueurs et couleurs, des boucles d'oreilles pour me sentir plus "vendredi soir" ou "lundi midi", mes pieds nus, un livre, un panier, des framboises et des lunettes de soleil. Le dimanche, je ne porte pas: un jean slim, une robe trop près du corps, des talons hauts.

EN
Today's look is what I wore last sunday, with no make up on, painting on my arms, messy hair and under thunderstorm's rain. On Sundays, I usually go back to outfits I know suits me best, clothes that make me feel good without putting too much effort on styling them. A good sunday outfit is the one that lets me play to tennis as well as climbing trees to find cherrys or running after my dog who's himself already running after a rabbit. Most of the time, that's the pieces in my wardrobe that follows me years after years, my go-to outfits that easily make me smile and feel pretty. On a Sunday morning, I wear: a skirt, midi skirt, shorter skirt, with lace, embroideries, stripes, gingham, bodys without any bra, a simple white or grey t-shirt, floral palazzo pants, dresses in every color and shape, earrings to feel prettier, bare feet, with a book, raspberries and sunglasses. On a Sunday, you will never see me wearing: a jean slim, a bodycon dress, high heels.


THE "EASY SUNDAY DRESSING" EDIT








je porte: jupe - zara / body - zara / boucles d'oreilles - mango
Copyright @ Stripes and Blues. Blog Design by KotrynaBassDesign